幸せってなんだっけ?ブログ

元看護師の僕が海外生活を通して幸せについて考えたり、日常の出来事や学びを記録するブログ

さら~っとワーホリ体験日記-ブルーム編⑨- (Working holiday at Broome⑨ in AUS)

はろーみなさん。ではさっそく続きを!

Hey guys! How's going? Welcome to my blog, I hope you'll enjoy this😁

Let's Go~~~~~!

介護士として働いて一時期はオーストラリアで看護師免許とることも考えていたんですが、なにか違う気がしてなかなか決断できずにいました。

「それって、本当に自分がしたいこと?」と心のどこかで投げかけ続ける自分がおり、モヤモヤしていました。

I had been working as a carer in Broom for nealy 5 month. During that time, I was also thinking to get RN licesence in aus. Somehow, I was keep asking that this is what I exactly want to do or not.

 

結局、いままでそこそこに動いてきて仕事も見つけそれなりに胸を張れるようにワーホリをしたつもりですが、肝心の「幸せかどうか」については疑問でした。まぁ正直、ワーホリに来ただけで幸せが見つかると期待する方が間違いなんですが、なにか人生の仮目標みたいなものを見つけたいと。

I couldn't make up my mind that time, maybe coz of that isn't what i want to do.

 

そんなことを相談していると「幸せな人生を送る方法を考えるのを仕事すれば?」と言われたことがありました。そのときは「いやいやなんだよその仕事(笑)実在してる?仕事になる?」って思っていました。

Then, friend of mine advised me that "why don't try to find a job which consider what happy is?" that time, I didn't get it seriously.

 

でも、今までなにもしなくていい時間に、自分がお金を払ってまで知ろうとしていたことってまさに「どうすれば幸せになれるか」だったので、それを追求する学問か仕事がこの世にあるなら、それはぜひ知りたい!と思い、ポジティブ心理学の存在と出会いました。正直、なんだか胡散臭い名前だし、これを学んだから幸せになれるとは限らないです。笑

 But later, I search that there is a job or subject wich concern with those things coz most of time, i spend thinking to that kinda things in my life. if there is, it is absolutely wonderful for me. and i met with the psychology called "positive psychology" which sounds suspicious for me🤣 on the other hand, i am atractived by the psychology.

 

でも、ポジティブ心理学と看護の知識でもしかしたら自分と同じように悩んでいる人の助けにもなれるかもしれない。そう思い始めてから、人生の目標が見つかったような気がして、必死で調べ始め、日本にいまのところポジティブ心理学を学べて学位がとれる学校がなさそうだったので、オーストラリアで大学院に行くことを決意!

So, finally i found the goal of my life which i seek to be happy and spread the knowledge to some people who is struggling with how to be happy like me. this time, there isn't uni in my country which i am able to learn that as a Master's degree, so i decided to go in other country!

 

ぼくの場合、問題点が山積みだったのですがこの仮目標が見つかったことで、現在はこの仮目標達成のために計画立てつつも、他の時間ではほかにどんな道があるのかや何をしてみたいかなど、柔軟に考えるようになりました。

Actually, I have plenty of problems to be on the way. However, i am kinda enjoy it and try to be felexible. that means, not too much focus on only for towarding to the goal, also think other way too in a day. 

 

まぁぼくの今後については、どうでもいいと思うので、この辺で割愛します(笑)

 

なにが言いたいかと言いますと、もし、動けなくて悩んでいる方がいるのであれば

オススメは「仮目標をたてて、一日のなかでその目標に向けて努力する時間と、その他になにがあるのか何をしてみたいのかを考える時間を分ける」ことです。もちろん言葉では簡単に聞こえるかもしれませんが、そもそもやりたいことがないことで仮目標が決まらない人の気持ちも痛いほど分かりますし、目標はあるけど高すぎて諦めてしまう気持ちも十分すぎるほどに実感してます。どっちも自分なので(笑)

でも、もしそんな風に考えられたら少しは楽になるんじゃ?ないかな??笑

so, what i do and i reccomend to others is "having a temporary purpose and making time separatly in a day that forcus on to the goal and thinking other plans"

because, if we concentrate on only main goal it is tough and we can't be flexible in our life. 

if we can think like that, we'll be take it easier to spend our life. Hopefully kkkkk

 

と、いうことで次の目標も決まったので、サクッと計画たてて年明けてから仕事を辞めてついにパースへ帰還し途中で辞めていた語学学校に学生ビザに切り替えて戻ることに!

So finally i've found my purpose. and i made a plan to back to Perth and go to language school for studying exam for English with swich to student visa.

 

 

最後まで読んで下さりありがとうございました!

 

では!!

To be continue......